søndag 21. april 2013

En utfordring!

Det var en gang en svigermor som skulle lage bunad til sin svigersønn. Eneste problem var at hun ikke våget seg på svartsømmene til skjorten, fordi hun måtte bruke tiden på resten av bunaden. Hun skulle ha to ermestykker og et halsstykke. Da var en syglad datter av en venninne god å ha! :)

Dette var første gang med oppdrag fra andre for meg. I tillegg hadde jeg aldri sydd svartsøm før, og samtidig var det på lin. Jeg trives best med aida, så dette var spennende på mer enn en måte...

Vanligvis pleier jeg å følge et mønster med ruteinndeling. Det å skulle følge et foto var derfor utfordrende. Heldigvis var mønsteret repetitivt, og jeg kom fort inn i en rutine. Progresjonen gikk så raskt, at jeg ble ferdig med delene ganske kjapt.

På bildet er jeg ferdig med de to ermestykkene og startet på halsstykket. Mønsteret ser dere nederst.

Noen uker før overrekkelsen kunne en meget fornøyd svigermor hente de ferdige svartsømmene, så skjorten kunne bli fullført i tide. :)

Beni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar