lørdag 20. april 2013

Dåpsklokkestrenger

Et minne for livet!

Etter at jeg ble hektet på korssting-broderier, så har jeg laget mye forskjellig. Noe av det som har blitt best likt av mottakerne, har vært dåpsklokkestrengene jeg har fått ferdig.

Andreas

Den første jeg laget var til mitt yngste fadderbarn. Det gikk forholdsvis raskt å lage denne, og den havnet aldri i WISP-kurven.. :) Dessverre tok jeg ikke bilde av det ferdige resultatet. Må høre om jeg kan klare å få det til nå!?

Oppskriften er fra Almedahls, og kom som både gutt- og jentedesign. Det vil si, samme oppskrift, men ulike farger i pakkene.


Bendik og Gina Elise

Jeg var kjøkkenhjelp i dåpsselskapet til disse tvillingene, og siden mor er min kusine, så lovet jeg at de skulle få hver sin klokkestreng i gave fra meg. Det tok meg noen år å fullføre dem, siden de havnet i WISP-kurven i en flytting. Men nå henger de i hvert fall på hedersplassen mellom rommene deres, fordi mor ikke vil la dem plukke for mye på dem, selv om de etterhvert er kommet i skolealder. :)

Det er mye arbeid i hver av disse klokkestrengene, og verdien blir tilsvarende høy, men når mottakelsen er så positiv, da er det bare kjekt. Mener å huske at jeg betalte rundt 300 kroner bare for en pakke med aidastoff, garn og mønster...

Jeg fikk hjelp av min mamma til å montere disse tre ferdig med bakstykke og oppheng, men den neste skal jeg nok klare selv. ;) For ja, jeg har planer om minst en slik til! Har allerede både aida, bakstykke og oppheng klart. Må bare finne tid til selve arbeidet... Kanskje det vil bli en konfirmasjonsgave i stedet? ;)

Beni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar