fredag 6. september 2013

TUSAL - september (Juleduk 3)

Oppdatering av ORT-glasset igjen. 


Har virkelig vært bitt av "sydilla" den siste uken, og det er jo bra!? Blir litt restegarn til glasset også da. :)

Siste måned har det blitt litt rester av tøflene jeg laget + uglebildet jeg lager med nevøen (med tykt garn). I tillegg har det blitt mye grønt og lysebrune farger fra juleduken (det normale garnet). 
Det er spennende å merke at det nå går lettere å arbeide med nettopp juleduken. Å sitte under nesten tre meter stoff når nålen skal opp og ned, og en av og til må under for å feste tråder, har vært tidvis vrient. Nå tror jeg at jeg har funnet den beste arbeidsmåten, og det er gledelig!! Faktisk kan jeg si at det er gøy å jobbe på den!! HURRA for det!!! :)

Forhåpentligvis blir det mye mer grønt/brunt/pastell neste gang jeg oppdaterer dere om ORT-glasset mitt. ;)

Satser på en helg med vær som gjør at jeg kan brodere masse... Så får dere andre kose dere med deres favoritter!


Updating the ORT-jar.

I've been bitten by the "needle-bug" lately, so have gotten quite a bit done on the Christmas tablecloth. HOORAY! The ORT-jar also contains some leftovers from the slippers I made last month, and some clippings from the Owl-kit I am working on with my nephew.

Hope we all can have a weekend with weather suitable for our favorite off-time activities. ;)

Beni

4 kommentarer:

  1. hello!!
    My September update TUSAL is here:
    http://anacristinap.blogspot.com.br/2013/09/tusal-912.html

    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi AnaChristina.
      The TUSAL is not my idea, sadly. You have to og to this blog to enter: http://itsdaffycat.blogspot.no/2013/09/september-ort-report.html
      Thanks for reading my blog! ;)
      Beni

      Slett
  2. Det er så utrolig kjekt at man får energi og motivasjon til å gå løs på en oppgave som tidligere har vært forbundet med "strev og slit"! Gleder meg til å se bilde av duken fiks ferdig! =)Susann

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er flere som gleder seg til den er ferdig, vil jeg tro... ;)

      Slett