mandag 2. september 2013

En produktiv helg! (Juleduk 2)

Høstfølelse ute - høststemning inne... :)


Ja, denne helgen var det mye regn og vind ute. Derfor krøp jeg opp i "redet" mitt i sofaen, med tekoppen ved siden av meg og podcaster på øret. (Noe av det beste jeg vet, hurra!) - Har kost meg masse!! :)

Først monterte jeg ferdig barnetøflene jeg nevnte i en tidligere blogg. Manglet bare en søm på den ene tøffelen, så dette var raskt gjort. (Prokrastinering, hva er det? Hi-hi.)

Så snudde jeg meg til JULEDUKEN!!! (Og de som har fulgt litt med her, vet at dette er "beviset på min dårlige samvittighet"...) Ble nesten litt overrasket over hvor raskt jeg klarte å få ferdig det første av fire langsidemotiver. Det inspirerte meg til å starte på det første av to kortsidemotiv, og bare se hva jeg har fått gjort!?! (Tellingen jeg nevnte sist, ble unnagjort i en fei!)

Jeg er ikke av de raskeste når det gjelder store arbeider, fordi jeg ikke helt har teknikken inne med hvordan håndtere mengden stoff, men det blir lettere for hver gang...

Eier av duken har alt fått rapport om at det går fremover. Kan jeg klare å få den ferdig i god tid før jul, slik at hun får tid til montering? Vær så snill å be meg om stadige rapporter om progresjonen denne høsten!!!!!! :)

Med ønske om en super uke til alle der ute!
Klem fra Beni


A productive weekend (The Christmas tablecloth - part 2)


Fall is here, it seems, and I have been "nesting" in my sofa with my teacup and listening to podcasts. Got the last seam done on a pair of child-slippers, and finished the first of four (long-side-) motifs on the tablecloth. This inspired me to start on the short-end-motif, and look at me go... (Those who know me, know that I am a procrastinator, and that this tablecloth is the proof of my bad conscience...)
Please, if you could help me, ask for updates on it this fall, so the owner can get it in time for Christmas!!!?!!!
Have a nice week!
Hugs, Beni

3 kommentarer:

  1. Du er kjempeflink ;)
    Tenk at du gir bort et såååå flott arbeid!!! Imponert ;)

    Klemmis fra
    Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Duken er ikke min, Merete. Jeg har bare påtatt meg å brodere den for en venninne av mamma. :)

      Slett
  2. Det er så gøy å se noen som er så flink med handarbeid .

    SvarSlett