søndag 17. november 2013

TUSAL og ORT-oppdatering november


Uff! Er det allerede gått en måned?

TUSAL-oppdateringen for denne måneden skulle egentlig vært lagt ut søndag 3.november. Skal jeg være ærlig, så orket jeg ikke da... :(


Jeg var skikkelig giret sist gang, men denne måneden har jeg hatt fokus litt andre plasser enn på håndarbeid. Jobb, familie, venner, sykdom (egen og andres), med mer. Samtidig har PCen tidvis levd sitt eget liv...

Så selv om juleduken nå ligger rett ved siden av meg i sofaen, har tiltakslysten vært liten. Men, rett skal være rett; jeg har gjort litt småting inn i mellom!!! :) 

Mitt "to-go"-broderi har fått noen flere kryss i seg, og jeg har laget noen nøkkelhanker. Samtidig har det vært flere chat-prater mot sydvestligere breddegrader. (Sjekk ut mine to neste innlegg om du ble nysgjerrig!)

For dem som ikke alt har fått det med seg: Det ble satt to rekorder natt til 2.november. Norsk rekord i "fra sau til genser" og verdensrekord i "sakte-TV" om strikking! Jeg fulgte med fra ca 19:50 på kvelden til 06:10 om morgenen. Da var øynene som streker, og mitt nye strikkeprosjekt lagt til side... 


Ble nemlig inspirert til å strikke meg nye sokker. Tror jeg startet (og rakk opp igjen) minst tre ganger før jeg var fornøyd med bråtet. Oppskriften fant jeg på en pakke Gjesdal Raggegarn for mange år siden. - Nå er sokk 1 ferdig og nr. 2 på god vei. :)



TUSAL-update
Slow progress this last month. Not much in my ORT-jar. Seems I may have misplaced my stiching-bug?! :(

Have made some crosses on my "to-go"-kit and on some keyhangers. And I've been chatting with the winner of my give-away. Check out my next two posts for details. :)

Norway set two records Friday/Saturday 1.-2. November. "From sheep to sweater" in 8:35:23, and also a 13hour slow-TV-show (without comercial-breaks!) I spent 10 of those hours knitting. Started on a pair of socks for myself.

Beni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar