fredag 29. november 2013

Egen-reklame!

Etter å ha laget nøkkelhank til 3.premie på give-away'en, fant jeg ut at jeg hadde lyst til å lage noe til meg selv.

Jeg pleide å abonnere på to broderiblader, og kunne ikke unngå å se alle QR-kodene som dukket opp der, i tillegg til mange andre steder. Skal innrømmes at jeg i starten ikke skjønte hva de var og enda mindre hva de skulle brukes til...

Så oppdaget jeg at nevøen brukte sin mors mobiltelefon til å "lese" slike koder, og at han da enten fikk frem et gøyalt bilde av Knerten eller kom til en nettside for barn. :)

Vel, når jeg fikk en mobil med riktig app installert, så testet jeg litt, og kom til slutt over nettstedet Kaywa.com. Der har de en side hvor du kan få laget din egen kode, og det gjorde jeg!

Den ble skrevet ut fra nettet, før jeg overførte den til et ruteark, slik at jeg fikk et mønster for brodering. Fant så en nøkkelhank fra "samlingen" min, regnet ut hvilken type aida jeg måtte bruke for å få alt med, og satte i gang.

Spenningen var stor etter hvert som jeg nærmet meg ferdig: Ville koden virke når broderiet ble montert i hengeren?

Nå er det lett for folk jeg møter å finne bloggen min, i hvert fall om de har en app som leser QR-koder... ;)


Publicity-stunt

I wanted to make something for myself, and I decided it would have to be a keychain. Found a site online that allows you to generate a QR-code with links to a chosen site. Of course I made one for my blog.

Transferring the code to paper and aida was a quick process. The same with the embroidering. What was thrilling, was not knowing if the code would work in the end. Thankfully it did! :)

Beni

1 kommentar: