søndag 1. august 2021

Back in business?

Vel, så er jeg tilbake... Eller? 🤭 

Etter hvert som livet gikk sin humpete gang og tiden gikk, så havnet blogging på siste plass for meg. Ble et stress på toppen av det hele å kjenne på følelsen av at jeg "måtte" skrive noe, liksom. Jeg har likevel fortsatt holdt på med flere typer håndarbeid siden siste innlegg her på bloggen, og er utrolig glad for at den interessen ikke har falt helt bort gjennom alt som har vært LIVET siden da. Snarere tvert imot så ble hobby et "fristed", hvor tanker og utfordringer kunne legges til side mens jeg holdt på. Og med enten lydbøker eller podkaster på øret, så fikk jeg brukt hendene til noe positivt også.

Vil gjerne også få fortelle at jeg har vært med på å starte en gruppe for håndverksglade i menigheten jeg jobbet for. Før Covid19 dukket opp, pleide vi å møtes ca. hver 14.dag, rundt 20 ganger i året. Det har vært mulig å ha noen møtepunkt underveis i karantene-periodene, men for det meste har vi holdt på hver for oss. Vi produserer ting som selges til inntekt for misjonsprosjektet i menigheten, og har blant annet deltatt på flere julemarkeder i kirken. Sjekk ut siden vår på Facebook om du vil vite mer om oss: Håndverkstreff Åsane Kirke.

Ellers har Covid19 vært en velsignelse for meg og min introverte natur. Har fått ryddet, kastet, solgt og sortert mye på grunn av mer energi i hverdagen. Blant annet har jeg fått oversikt over alt jeg har av håndarbeid. Ble sjokket da jeg innså hvor mye jeg faktisk hadde liggende rundt om i leiligheten. Og ikke overraskende var mye av det enten WISP- eller UFO-prosjekter. Har gitt meg selv kjøpestopp til det meste av de nesten ferdige prosjektene er fullført, men får "dessverre" stadige påfyll fra gjengen i Håndverkstreffet, når de oppdager noe jeg kan bruke restegarnet deres til.. 😜 Det positive er at kreativiteten min er tilbake, og med den dukker det stadig opp nye ting som må prøves ut og testes om jeg kan få til. Har til og med funnet frem symaskinen noen ganger, den som stod bortgjemt under mye annet på "flerfunksjonsrommet". Måtte reparere noen saker som bare har blitt liggende og som ville være godt å få i "aktivitet" igjen.

Var i grunnen litt spennende å se over hva jeg har av utkast til innlegg her. Mulig at det vil komme noen "underveis"-innlegg fremover. Får se hvor inspirasjonen slår til neste gang. 😁

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar