søndag 2. mars 2014

Restegarn etter uglen...

Siden jeg måtte kjøpe en del ekstragarn til nevøens uglebilde, satt jeg igjen med ganske mye rester. Spørsmålet var om jeg kunne bruke det til noe?

På lørdagskvelden satt jeg her og kjedet meg etter at nevøen var sovnet. Da var det frem med strikkepinner nr.5, slik garnet krevde, og jeg startet på et par bosniatøfler i liten størrelse. Tanken var at min lille niese på to måneder skulle få dem.

Ser nå at de er altfor store, så de blir nok liggende her en stund, til noe dukker opp. Det må bli et annet par til henne... :)

Har bare igjen å montere dem ferdig og sy fast trådender. Regner med at jeg vil få på litt antigli under også, så er de klare... ;)

Kjekt når det går fort med strikking, men ikke fullt så kjekt når ting blir feil størrelse... :( Av bildet til høyre ser dere forskjellen på voksenstørrelsen og de siste jeg har laget. Den sorte og røde er ca. str. 33...


Leftover yarn from the owl...

I had a somewhat "bright" moment this weekend, when I decided to start on a pair of slippers for my new niece. Unfortunately, the yarn made them to big. I'll have to give it another go for her... :)

This photo shows the difference in sizes. Grown-up on top, the middle is about a 33 in Norwegian shoe sizes, and the bottom one is for a toddler...

Beni


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar