søndag 5. oktober 2014

Haugen vokser...

Jeg har en søster som liker å besøke brukthandlere. På noen av turene hennes i sommer og i det siste har det hendt at jeg har blitt oppringt. Hun har funnet noe, og lurer på om det er av interesse for en håndarbeidsinteressert...

Først kom hun med en pakke fra Ateljé Margaretha. Permin of Copenhagen nr. 92-6530. "Den virket spennende, og jeg tror det var billig?" Joda, rimelig var den, og fin, med 3D-detaljer, men når skal jeg få laget den? 

Neste gang kom hun med en klokkestreng fra Berge M. Bertelsen AS (BMB) nr. 290, og et rundt bilde med litt tykkere garn fra CeWeC / Egeskov håndarbejder nr. V 4581. Bildet viste seg å være påbegynt til og med. "Du kan jo kanskje bruke stoffet til noe, i hvert fall?":) - Jeg har funnet ut at klokkestrengen kan være hos henne, så blir det prosjektet mitt når jeg er på besøk der... 

Det siste hun kom med, var permen "Håndarbeid for alle 2" fra Cappelens store håndarbeidsserie (broderisting og broderiteknikker). I samme slengen kom hun med to portrettbilder av det norske kongeparet i sort/hvitt/grått, på lin, Dess. 510/94 og 510/95, designet av Ingeborg Larsen. (Logoen for produsenten klarer jeg ikke tyde, dessverre.) Jeg liker best aida, så dette kan bli spennende. "Bildene kan jo bli tøffe! :) Og permen kan du gjøre hva du vil med!" Grei melding, så får jeg se resultatet blir.

Moro å "være flink pike" og spare selv, og å bare ta nye prosjekter fra "haugen", når en som har sett nevnte haug kommer med påfyll... Det eneste jeg har spandert på meg selv de siste månedene, er en ny broderi-ring. :)


The stash-pile grows...

I have a sister with a hang for second-hand-shops. For me it means that my pile have gotten a few new items over the last six months. Five cross stitch kits and an embroidery book to be exact. The "fun" of it all, is that she knows about my stash-pile... :)

All I have invested in lately, is a new loop for stitching. Other than that, I keep looking for projects from my stash. :)

                                   Beni

1 kommentar: