lørdag 13. september 2014

En rute om gangen

Kjedelig...

Jeg satt i sofaen min uten å kunne brodere på grunn av senebetennelse i begge armer, og kjedet meg. Nå er det vel grenser for hvor lenge man kan sitte i ro uten å ha noe å gjøre med hendene... I hvert fall er det det for meg! :)

Kan dessverre ikke si at jeg mangler noe å gjøre akkurat, for "lageret" er enormt, men mange av mine hobbyer gjorde ting vondt og verre. Fant etter diverse forsøk og noe testing, at jeg klarte å hekle en bestemorsrute uten at det påvirket armene. Hurra!

Noen kvelder ble det bare en rute, andre kanskje tre, og noen kvelder måtte jeg la alt hvile. Poenget var at jeg gjorde noe igjen, og det var kjekt.

Garnet jeg bruker? Vel rester etter mine strikkeprosjekter er mange, så det var bare å "dykke" inn på hobbyrommet og finne garnhaugen. En rask sortering på tykkelser, og jeg var i gang.

En bestemorsrute skal jo i utgangspunktet lages med tre farger pr. rute. Jeg fant ut at jeg ville holde meg til samme farge på hele ruten, for ikke å belaste armene med for mye trådfesting i starten. Sammenheklingen tok jeg etterhvert.

Å hekle slik var faktisk gøy, og det ble jo fort et lite "teppe" av rutene. Når jeg startet var jeg ikke sikker på hva det ville bli, men nå har jeg bestemt at det skal bli et teppe til slutt. Legg merke til at jeg sier til slutt, for jeg har ikke jobbet på teppet siden før ferien... Uansett, dette vil bli et "en rute om gangen"-arbeid, og da er ikke målet det viktigste. :)


Boring...

I'm the kind of person that likes to do something with my hands. So, sitting in my sofa without being able to make anything was really boring. 

My stash is huge, and when I discovered that I could crochet without my arms hurting, I was delighted. The blanket-to-be is made from leftover yarn. The pattern is an adaptation of the "granny-square", and I join them together as I go.

There is a real possibility that this will become a UFO, because I haven't done anything to it since June. Anyhow, it is a "one-square-at-the-time"-project, so maybe one day it will be finished...

Beni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar