fredag 26. april 2013

Gammel hobby

Underlig hva en glemmer å ha laget..


Jeg ryddet i noen skuffer forleden, og kom over en hel haug med heklerier jeg har laget. Det må innrømmes at noen av dem ikke er helt jevne, men det har en enkel forklaring. Flere av dem har vært WISP eller UFO, og har lagt en stund før de ble ferdige. Andre ble fort ferdige, fordi de var gaver..

Denne var for eksempel en julegave til mormor. Husker at det var like etter at hun hadde lært meg å hekle, så formingstimene den høsten gikk med til dette. Tror det var enten i 5. eller 6. klasse. Hadde nesten glemt den, da jeg fikk den tilbake like før hun døde. Oppskrift fra et gammelt ukeblad, om jeg husker rett. Hvit, 42 cm i diameter.



Den rosa duken her var en UFO en stund. Og da den dukket opp igjen fra skuffen, så heklet jeg løsere. Derfor ble siste ruten litt større enn de andre.. Viser bare at ting tar tid!! :) Lakserosa, 71 cm*27 cm.



Serviettringer har jeg også forsøkt meg på. Mente jeg hadde 12, men fant bare 11 i ryddingen.. :) Hvite, 3 cm ring, 7 cm fra side til side.




Denne brukte jeg lang tid på, men den var morsom, fordi mønsteret ikke var repeterende. Laget fra midten og utover. Hvit, 75 cm*55 cm.




Disse siste tre husker jeg ikke hvor jeg fant mønster til, men har nok kost meg mens de ble laget!! :)

Beni

2 kommentarer: